Press

(Izvor: raskrinkavanje) - Najviše polemike na poslednjoj sednici izazvala je žalba Ivana Radovanovića na list Danas koji mu nije objavio celokupan odgovor na tekst Slaviše Lekića. Radovanović u žalbi navodi da je uz njegov potpis Danas dodao i jednu laž - da je kolumnista Informera.

Detaljnije >

(Izvor: južne vesti) -  Zato što je Gradski portal 018 u rubrici “Što da ne kažem?” prepisao deo teksta "Južnih vesti" o tome kako je načelnik Gradske uprave Niš izbio telefon iz ruku jednog opozicionog odbornika, bez navođenja autora, Savet za štampu je ocenio da je ovaj medij prekršio Kodeks novinara. Vlasnik ovog portala i funkcioner SNS-a Nikola Panić odbija da odluku objavi, jer kaže da ne priznaje Savet. Takođe, ne želi da objavi identitet autora plagijata.

Detaljnije >

(Izvor: danas) -  „Horor“, „pakao“, „uznemirujuće“, „izdajnik“, „Ustaša“, „Šiptar“ – samo su neki od termina kojima se u medijima konstantno povećava nivo agresivne komunikacije, podstiče govor mržnje i senzacionalizam.

Detaljnije >

(Izvor: tpknews) - Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu su doneli odluku da je portal „TPKNEWS“ prekršio Kodeks novinara Srbije, u načinu pisanja u dva, od pet teksta, na koje se predsednik opštine Petrovac na Mlavi, Duško Nedinić žalio, saopštilo je Udruženje novinara Srbije.

Detaljnije >

(Izvor: Cenzolovka/Beta) -  Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Željko Bodrožić izjavio je da najveći broj zaposlenih u medijima koji krše novinarski kodeks, ili ne pokazuju solidarnost prema kolegama iz drugih redakcija, nisu članovi ni NUNS-a, ni Udruženja novinara Srbije (UNS).

Detaljnije >

(Izvor: danas/fonet) - Savet za štampu za deset godina postojanja razmotrio je ukupno 706 žalbi na medijski sadržaj koje su stizale od građana, političara i novinara, rečeno je večeras na obeležavanju prve decenije rada ovog samoregulatornog tela.

Detaljnije >

(Izvor: uns) - Kodeks novinara Srbije je od jula do septembra ove godine prekršen u 2.286 tekstova koji su objavljeni u štampanim medijima u Srbiji. Na prvom mestu po broju prekršaja je list „Alo“, a slede „Kurir“, „Srpski Telegraf“ i „Informer“, rečeno je danas na tribini u Beogradu u okviru Dojče vele akademije.

Detaljnije >

(Izvor: plusonline) - U Media i Reform centru u Nišu juče je održana tribina “Profesionalna etika u onlajn medijima”, u organizaciji Saveta za štampu i Misije OEBS-a u Srbiji.
Na tribini je bilo reči o novoj Medijskoj strategiji, izazovima primene Kodeksa novinara Srbije u onlajn okruženju, učešću onlajn medija u samoregulaciji i prednostima članstva u Savetu za štampu.

Detaljnije >

(Izvor: mminstitute) - Ukoliko se neko jednog dana usudi da napiše detaljnu knjigu o srpskom Savetu za štampu - njegovom nastanku, radu, problemima, nerazumevanjima, sukobima, finansiranju, pa i opstanku - biće to istovremeno i roman, i priča s naravoučenijem, ali i pravi bukvar za svakog ko na Balkanu ikada pokuša nešto slično. Naravno, nije Srbija jedina koja ima samoregulatorno telo za štampane medije, ali nije mi teško da kao njegova članica praktično od samog početka (sa jednogodišnjom pauzom) odgovorno tvrdim da se baš na našem primeru pokazalo sve što može loše da krene, ali i sve što tu situaciju može da promeni.

Detaljnije >

(Izvor: Danas) - Kako se navodi u obrazloženju odluke Saveta za štampu, stručna služba Zaštitinika građana navela je u žalbi Savetu za štampu da „Danas“ nije objavio odgovor koju su uputili na sporni tekst, već je, naprotiv, redakcija nastavila da i u narednim tekstovima ponavlja neistinite tvrdnje.

Detaljnije >