Luka Lazukić protiv dnevnog lista Kurir



Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Stojan Marković, Vlado Mareš, Ljiljana Smajlović, Vera Barišić – Popović, Vera Didanović, Petar Jeremić, Dragan Đorđević i Vukašin Obradović, na sednici održanoj 26.7.2018. godine, jednoglasno donosi


ODLUKU

Tekstovima: “Nataša Bekvalac o porodičnom nasilju: Ne sme da se ćuti, ni trpi. Žrtva mora da kaže problem”, “Dan posle nasilja ispred kuće Bekvalčeve mirno: Nataša se zatvorila, napolje izašla samo dadilja”, “Luka Lazukić je uzeo svoj motor nazad: A ne vraća Natašina kola, koja se sa bebom vozi taksijem”i “Nataša Bekvalac izašla iz kuće: Pevačica napustila dom na Dedinju sa sestrom i advokatom”, objavljenim 15. i 16 .aprila 2018. godine u onlajn izdanju, dnevni list “Kurir” nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.      


OBRAZLOŽENJE

Advokat Luke Lazukića podneo je žalbu Savetu za štampu, smatrajući da je “Kurir”, objavljivanjem serije tekstova prekršio više tačaka Kodeksa novinara iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara, Novinarska pažnja i Poštovanje privatnosti. U žalbi je, između ostalog, navedeno, da novinari nisu postupili u skladu sa obavezom da konsultuju što više izvora, uključujući i podnosioca žalbe, da bi izneli svoje stavove o događaju, kao i da su Lazukića neosnovano optužili za vršenje  krivičnog dela i time povredili pravilo pretpostavke nevinosti, oglasivši ga krivim bez sudske odluke. U tekstovima se više puta tvrdi da je Lazukić “pretukao“ svoju suprugu Natašu Bekvalac, da joj je “naneo vidljive telesne povrede”, “rešio da se sa ženom obračuna pesnicama”… “Opravdano se može zaključiti da u konkretnom slučaju novinari nisu postupili sa dužnom pažnjom, kao i da su slepo verovali izvorima informacije bez ikakvog kritičkog osvrta. Posledično navedenom, grubo je narušena privatnost podnosioca žalbe, njegovo dostojanstvo i integritet”, ističe se u žalbi.

Redakcija “Kurira” nije odgovorila na žalbu.

Članovi Komisije za žalbe su zaključili da, uprkos time što su neke kvalifikacije mogle biti izbegnute, „Kurir“, objavljivanjem spornih tekstova, nije prekršio Kodeks novinara. Po oceni Komisije, postojao je javni interes da se o ovom slučaju izveštava i podnosilac žalbe je toga morao biti svestan, tim pre što je njegova supruga javna ličnost. Lazukić je, po svemu sudeći, prvih dana izbegavao da daje izjave novinarima, što ne može biti način da se mediji spreče da o tome pišu. Kada ne mogu da dođu do svih aktera događaja, novinari moraju da se oslone na dostupne izvore. Komisija je uzela u obzir i to da je Lazukić kasnije dao više izjava i intervjua za nekoliko medija, među kojima je i „Kurir“, tako da je imao mogućnost da iznese svoju verziju događaja.


Beograd, 26.7.2018.

Predsedavajući
Stojan Marković

Kompletan žalbeni postupak
Zapisnik sa sednice