Dragan Dobrašinović protiv portala Niške vesti



Na osnovu članova 22. i 24. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Ivan Cvejić, Petar Jeremić, Zoran Ivošević, Marija Kordić, Predrag Azdejković, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Zlatko Čobović i Stojan Marković, na sednici održanoj 25.3. 2015. godine, jednoglasno donosi

ODLUKU

Tekstom “Perišić: “Interevencija Dobrašinovića će grad koštati 120 miliona dinara”, objavljenim 5.marta 2015. godine, portal “Niške vesti” nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.

OBRAZLOŽENJE

Dragan Dobrašinović podneo je žalbu Savetu za štampu , smatrajući da je spornim tekstom prekršeno pravilo “druge strane”, odnosno da mu redakcija nije omogućila da se izjasni o tvrdnjama gradonačelnika Niša, koje su, po njemu, neistinite, zlonamerene i tendenciozne. Gradonačelnik je, između ostalog, rekao da je Dobrašinović, građanski nadzornik Topličkog centra za demokratiju i ljudska prava, gradskoj upravi Niša poslao mejl u kojem navodi da će ih tužiti ukoliko Direkcija za javni prevoz ne sprovede konkurs otvorenog tipa, te da će takva “intervencija Dobrašinovića” grad koštati 120 miliona dinara. Dobrašinović je naknadno dopunio žalbu objašnjenjem da je Toplički centar za demokratiju i ljudska prava objavio saopštenje koje je bilo dostupno svima, pa i “Niškim vestima”, ali ga nisu objavile, niti su od samog Dobrašinovića zatražile da odgovori na navode gradonačelnika Zorana Perišića.

Urednica portala Violeta Milićević u odgovoru na žalbu navela je da je nejasno zbog čega se Dobrašinović nije najpre obratio “Niškim vestima” i zatražio da objave njegovo reagovanje, umesto što je odmah podneo žalbu Savetu za štampu. Ona je istakla da je reč o izjavi koju je gradonačelnik dao svim medijima na sednici Skupština grada - da je žalba koju je podneo građanski nadzornik iz Topličkog centra za demokratiju i ljudska prava odbačena, kao i da je uz tekst postavljen i link ka toj žalbi. “Uprkos tome što smatramo da nismo prekršili novinarski kodeks, portal ‘Niške vesti’ je  spreman da gospodinu Dobrašinoviću ustupi jednak medijski prostor, koji je posvećen i gradonačelniku”, navela je, između ostalog, urednica. Dobrašinović na ovo nije odgovorio.

Članovi Komisije za žalbe ocenili su da je Dragan Dobrašinović imao pravo da iskoristi mogućnost da redakciji pošalje demanti ili reagovanje, što nije uradio. Takođe, uz tekst je objavljen i link ka prethodom tekstu koji daje pozadinu cele priče. Izjava gradonačelnika preneta je samo kao izveštaj sa konferencije za novinare, bez namere redakcije da od toga pravi temu, pa se i zbog toga ne može smatrati da je narušeno osnovno etičko pravilo profesije – da se čuje i druga strana. Zbog toga je Komisija zaključila da objavljivanjem spornog teksta nije prekršen Kodeks novinara Srbije.

Ipak, s obzirom na to da je reč o dosta osetljivoj temi i da političari ne retko na neprijatna pitanja odgovaraju tako što na konferenciji za novinare “prozovu” onog ko ga je postavio,  urednici takve situacije treba da proprate sa malo više pažnje i da zatraže reagovanje osobe na koju se izjava odnosi. Ta prilika je, međutim, u ovom slučaju Dobrašinoviću kasnije pružena, pa se ne može zaključiti da je redakcija imala lošu nameru.

Zbog svega navedenog, Komisija je jednoglasno odlučila da portal “Niške vesti” nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.

 

Niš, 25.3.2015                                                                  Predsedavajući

                                                                                          Ivan Cvejić