Gvozden Nikolić protiv portala "Ozon pres"



Na osnovu članova 22. i 24. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Petar Jeremić, Zoran Ivošević, Tamara Skrozza, Marija Kordić, Ivan Cvejić, Vlado Mareš, Zlatko Ćobović, Božo Prelević, Predrag Azdejković i Dejan Miladinović, na sednici održanoj 30.10.2014. godine, jednoglasno donosi

ODLUKU

Objavljivanjem fotografija u okviru tekstova „Radivojevićeva kadrovska rešenja”, objavljenog 22.septembra 2014. godine, portal „Ozonpress.net” nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.

OBRAZLOŽENJE

Gvozden Nikolić, vlasnik i direktor produkcije “Glas zapadne Srbije” podneo je žalbu, smatrajući da je informativni portal “Ozonpress.net” prekršio odredbe Kodeksa koje se odnose na zaštitu autorstva, neovlašćenim preuzimanjem fotografije, objavljene 3. jula 2014. godine, uz tekst “Stevanović: tačno je da SPS duguje za grejanje, neplatiše voze jahte”Radivojevićeva kadrovska rešenja”, na portalu “Glas zapadne Srbije”. On je naveo da “Ozonpress.net” nije tražio, niti dobio saglasnost “Glasa zapadne Srbije” za objavljivanje fotografije, niti je naveden izvor.

Stojan Marković, urednik portala “Ozonpress.net” naveo je, u odgovoru na žalbu, da im prilikom objavljivanja sporne fotografije, nije bilo poznato da je prethodno objavljenja na portal “Glas zapadne Srbije”, niti da je taj portal nosilac autorskih prava. On je istakao da je tu i još dve fotografije dobio elektronskom poštom od bivšeg direktora JKP “Čačak”, koji mu je rekao da su fotografije snimili zaposleni u tom preduzeću. Marković se izvinio portalu “Glas zapadne Srbije” ukoliko su njihova prava povređena time što je “Ozonpress.net” bio doveden u zabludu i kao dokaz dostavio elektronsku poruku kojim su mu poslate fotografije.

Članovi Komisije zaključili su da je to dovoljan dokaz da je “Ozonpress.net” fotografije zaista dobio iz drugog izvora, a da ih nije preuzeo sa portala “Glas zapadne Srbije”. Takođe, zaključeno je da fotografija na portalu “Glas zapadne Srbije” nije potpisana, pa Komisija ne može da zna ko je zaista njen autor, odnosno ko ma pravo da se žali zbog kršenja odredbi o zaštiti autorstva. Zbog svega toga, Komisija je jednoglasno zaključila da “Ozonpress.net” nije prekršio Kodeks novinara Srbije.

Komisija za žalbe podseća sve redakcije da, po Kodeksu novinara Srbije, imaju obavezu da navode izvore fotografija koje objavljuju ili preuzumaju iz drugih medija. Redakcije imaju obavezu da potpišu autore tekstova i fotografija kako bi se zaštitila njihova autorska prava

Beograd, 30.10. 2014.                                                        Predsedavajući

                                                                                            Petar Jeremić