Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Ђуро Ђуровић против дневног листа Курир

Жалба решена: нема прекршаја кодекса
Ђуро Ђуровић
Курир
Штампано издање и интернет
04.07.2018.

Комплетна жалба у прилогу

Одговор у прилогу

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Ивана Стјеља, Стојан Марковић, Владо Мареш, Вера Дидановић, Петар Јеремић, Златко Чобовић, Драган Ђорђевић, Вукашин Обрадовић и Драга Божиновић, на седници одржаној 30.8.2018. године, већином гласова, доноси


ОДЛУКУ

Текстовима “Себи дао плату 1,3 милиона, а сину 325 000”, “Мало сам плаћен за посао који радим”, “Ђуровић запослио Томину снајку и Дачићеву сестру”, Частио себе са 32 милиона динара”, “Алави директор доделио дипломе спортистима и певачима”, “Доста је било У Београдској пословној школи траје истрага против Ђура Ђуровића”, “Смените овог човека Урлао и претио отказима због писања Курира” и “Смените овог човека Ругају се народу и здравом разуму”, објављеним 4, 5, 6, 7, 8, 11. и 12. јула 2018. године у штампаном и онлајн издању , дневни лист “Курир” није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Професор др Ђуро Ђуровић, бивши дикректор Београдске пословне школе поднео  је, преко адвоката Слободана Кремењака, жалбу, верујући да је спорним текстовима прекршено више поглавља Кодекса новинара Србије. Он је навео да је свестан тога да је због функције коју је обављао морао да покаже већи степен толеранције према ономе што медији о њему пишу, али да су, упркос томе, у овом случају његова права повређена по више основа, а јавност нетачно информисана. У текстовима су, како се истиче, изнете нетачне и непотпуне информације (да је себи дао плату од 1.300.000 динара, а сину 325 000…), којима је прекршена и претпоставка невиности, док се “сензационалистилким насловима и опремом тексова, фотографијама и коментарима, навођењима неименованих извора, води вишедневна кампања против њега да би се дискредитовао, што, по оцени подносиоца жалбе, признаје и само уредништво “Курира”.

У одговору на жалбу адвокат “Курира” Бранислав Глогоњац истакао је да Кодекс није прекшен, да се објављене инфомације односе на догађаја од интереса за јавност, јер је реч о директору Београдске пословне школе. Редакција има право да не открије своје изворе, али су њихове изјаве верно пренете, а није прекршена ни одредба о обавези консултовања више извора, јер су новинари, сем консултовања више извора, приликом израде сваког текста, тражили и коментар др Ђуровића. Инфомације су, наводи се, између осталог у жалби, проверене са дужном професионалном пажњом, а подносиоцу жалбе није прекршена ни претпоставка невиности, јер су верно пренете изјаве бројних извора, међу којима је и портпарол Вишег тижилаштва у Београду да је покренут предистражни поступак.

Чланови Комисије за жалбе су закључили да несумњиво постоји јавни интерес да се пише о раду директора Београдске пословне школе, као и да Ђуровић, због, функције коју је обављао, мора да буде спреман да истрпи критике на то како обавља тај посао. Комисија је оценила и да подносилац жалбе није понудио готово никаква објашњења за то чиме су и које тачно одредбе Кодекса прекршене (већ наводи читава поглавља), нити јасно демантује евентуалне нетачне наводе, па се стиче утисак да је за њега проблем то што сте новинари уопште баве овом темом. Комисија је узела у обзир и то да је покренут преткривични поступак, као и да је Агенција за борбу против корупције 2017. године објавила препоруку да се Ђуровић разреши дужности због сукоба интереса (без обзира што је он због тога покренуо управни спор), што потврђује оцену да су се новинари са правом бавили његовим радом. Такође, професору Ђуровићу је омогућено да саопшти своју “страну” приче, а Комисији није познато да је “Куриру” због ових текстова упутио било какав деманти.


Београд, 30.8.2018.

Председавајућа
Ивана Стјеља


Записник са седнице