Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Жељко Веселиновић против портала и дневних новина Пинк.рс, Ало, Информер и Србија данас

Жалба решена: прекршај кодекса
Жељко Веселиновић
Пинк.рс, Ало, Информер и Србија данас
Интернет
29.06.2018.

Комплетна жалба у прилогу

ПИНК.рс

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Стојан Марковић, Владо Мареш, Љиљана Смајловић, Вера Баришић – Поповић, Вера Дидановић, Петар Јеремић, Драган Ђорђевић и Вукашин Обрадовић, на седници одржаној 26.7.2018. године, једногласно изриче


ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Текстом „Ђиласови простаци настављају са добацивањем – Мирковић: Да Веселиновић и Чокић имају имало образа поднели би оставку“, објављеним 29.јуна 2018.године у онлајн издању, портал „Пинк.рс“

1. прекршио је тачке 1 и 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије, као и да поштује правило да су са новинарством неспојиви објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина,

2. прекршио је и тачку 1 Одељка V (Новинарска пажња), о обавези новинара да приступа послу са дужном професионалном пажњом.       


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жељко Веселиновић, одборник у Скупштини града Београда, поднео је јединствену жалбу против листова „Информер“и „Ало“и портала „Пинк.рс“, који су објавили текстове под истим насловом, а у којима су, по мишљењу подносиоца жалбе, објављене неистине. Он је навео да је нетачно да је „смењени председник Удружених синдиката ’Слога’“, као и да су он и колега Дејан Чокић добацивали погрдне речи заменику градоначелника Горану Весићу. Истакао је да „под пуном кривичном, материјалном о и етичком одговорношћу“ тврди да није добацио то што је у тексту наведено, те да су новинари изнели неистиниту информацију, који су били дужни да провере пре објављивања или да га позову и затраже коментар. „Сматрам да сам без икаквог ваљаног разлога поменут, да је моја фотографија без разлога послужила као илустрација да би ми се нанела штета због политичког ангажовања, с обзиром да сам представник опозиције у Скупштини града Београда.

Редакција портала „Пинк.рс“ није одговорила на жалбу.

Чланови Комисије за жалбе су приметили да су сва три медија објавила готово идентичне текстове, при чему се „Информер“ позива на „Пинк.рс“, а „Ало“ на „Пинк.рс“ и „Информер“, али остаје нејасно ко је извор објављене инфомације. Тачније, у текстовима није наведено да ли је то чуо новинар који је био на седници Скупштине града Београда, или је ту информацију добио од неког другог, нити постоји било каква потврда онога што се у тексту изричито тврди да су двојица одборника добацивала. У сва три текста цитира се изјава одборника Александра Мирковића (СНС) да Веселиновић и Чокић због тога што су добацивали треба да поднесу оставку, иако се на снимку који је објављен уз текст то не чује, јер Мирковић каже „одборник Савеза за Србију“, не наводећи ничије име. Сва три медија су зато, по оцени Комисије, нетачно пренела Мирковићеву изјаву, твдрдећи да је он „оптужио“ двојицу одборника за вређање Горана Весића, и износећи заправо своје, неосноване оптужбе. У овом случају, медији нису поступили ни у складу са правилима професионалне пажње, јер ни на који начин нису ни проверили, нити понудили било какве доказе за изнете тврдње.

АЛО

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Стојан Марковић, Владо Мареш, Љиљана Смајловић, Вера Баришић – Поповић, Вера Дидановић, Петар Јеремић, Драган Ђорђевић и Вукашин Обрадовић, на седници одржаној 26.7.2018. године, једногласно доноси


ОДЛУКУ

Текстом „Ђиласови простаци настављају са добацивањем – Мирковић: Да Веселиновић и Чокић имају имало образа поднели би оставку“, објављеним 29.јуна 2018.године у онлајн издању, дневни лист „Ало“

1. прекршио је тачке 1 и 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије, као и да поштује правило да су са новинарством неспојиви објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина,

2. прекршио је и тачку 1 Одељка V (Новинарска пажња), о обавези новинара да приступа послу са дужном професионалном пажњом.

Налаже се дневном листу „Ало“ да ову одлуку објави у року од пет дана од дана достављања одлуке.    


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жељко Веселиновић, одборник у Скупштини града Београда, поднео је јединствену жалбу против листова „Информер“и „Ало“и портала „Пинк.рс“, који су објавили текстове под истим насловом, а у којима су, по мишљењу подносиоца жалбе, објављене неистине. Он је навео да је нетачно да је „смењени председник Удружених синдиката ’Слога’“, као и да су он и колега Дејан Чокић добацивали погрдне речи заменику градоначелника Горану Весићу. Истакао је да „под пуном кривичном, материјалном о и етичком одговорношћу“ тврди да није добацио то што је у тексту наведено, те да су новинари изнели неистиниту информацију, који су били дужни да провере пре објављивања или да га позову и затраже коментар. „Сматрам да сам без икаквог ваљаног разлога поменут, да је моја фотографија без разлога послужила као илустрација да би ми се нанела штета због политичког ангажовања, с обзиром да сам представник опозиције у Скупштини града Београда.

Редакција листа „Ало“ није одговорила на жалбу.

Чланови Комисије за жалбе су приметили да су сва три медија објавила готово идентичне текстове, при чему се „Информер“ позива на „Пинк.рс“, а „Ало“ на „Пинк.рс“ и „Информер“, али остаје нејасно ко је извор објављене инфомације. Тачније, у текстовима није наведено да ли је то чуо новинар који је био на седници Скупштине града Београда, или је ту информацију добио од неког другог, нити постоји било каква потврда онога што се у тексту изричито тврди да су двојица одборника добацивала. У сва три текста цитира се изјава одборника Александра Мирковића (СНС) да Веселиновић и Чокић због тога што су добацивали треба да поднесу оставку, иако се на снимку то не чује, јер Мирковић каже „одборник Савеза за Србију“, не наводећи ничије име. Сва три медија су зато, по оцени Комисије, нетачно пренела Мирковићеву изјаву, твдрдећи да је он „оптужио“ двојицу одборника за вређање Горана Весића, и износећи заправо своје, неосноване оптужбе. У овом случају, медији нису поступили ни у складу са правилима професионалне пажње, јер ни на који начин нису ни проверили, нити понудили било какве доказе за изнете тврдње.

ИНФОРМЕР

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Стојан Марковић, Владо Мареш, Љиљана Смајловић, Вера Баришић – Поповић, Вера Дидановић, Петар Јеремић, Драган Ђорђевић и Вукашин Обрадовић, на седници одржаној 26.7.2018. године, једногласно изриче


ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Текстом „Ђиласови простаци настављају са добацивањем – Мирковић: Да Веселиновић и Чокић имају имало образа поднели би оставку“, објављеним 29.јуна 2018. године у онлајн издању, дневни лист „Информер“

1. прекршио је тачке 1 и 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије, као и да поштује правило да су са новинарством неспојиви објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина,

2. прекршио је и тачку 1 Одељка V (Новинарска пажња), о обавези новинара да приступа послу са дужном професионалном пажњом.       


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жељко Веселиновић, одборник у Скупштини града Београда, поднео је јединствену жалбу против листова „Информер“и „Ало“и портала „Пинк.рс“, који су објавили текстове под истим насловом, а у којима су, по мишљењу подносиоца жалбе, објављене неистине. Он је навео да је нетачно да је „смењени председник Удружених синдиката ’Слога’“, као и да су он и колега Дејан Чокић добацивали погрдне речи заменику градоначелника Горану Весићу. Истакао је да „под пуном кривичном, материјалном о и етичком одговорношћу“ тврди да није добацио то што је у тексту наведено, те да су новинари изнели неистиниту информацију, који су били дужни да провере пре објављивања или да га позову и затраже коментар. „Сматрам да сам без икаквог ваљаног разлога поменут, да је моја фотографија без разлога послужила као илустрација да би ми се нанела штета због политичког ангажовања, с обзиром да сам представник опозиције у Скупштини града Београда.

Редакција листа „Информер“ није одговорила на жалбу.

Чланови Комисије за жалбе су приметили да су сва три медија објавила готово идентичне текстове, при чему се „Информер“ позива на „Пинк.рс“, а „Ало“ на „Пинк.рс“ и „Информер“, али остаје нејасно ко је извор објављене инфомације. Тачније, у текстовима није наведено да ли је то чуо новинар који је био на седници Скупштине града Београда, или је ту информацију добио од неког другог, нити постоји било каква потврда онога што се у тексту изричито тврди да су двојица одборника добацивала. У сва три текста цитира се изјава одборника Александра Мирковића (СНС) да Веселиновић и Чокић због тога што су добацивали треба да поднесу оставку, иако се на снимку који је објављен уз текст то не чује, јер Мирковић каже „одборник Савеза за Србију“, не наводећи ничије име. Сва три медија су зато, по оцени Комисије, нетачно пренела Мирковићеву изјаву, твдрдећи да је он „оптужио“ двојицу одборника за вређање Горана Весића, и износећи заправо своје, неосноване оптужбе. У овом случају, медији нису поступили ни у складу са правилима професионалне пажње, јер ни на који начин нису ни проверили, нити понудили било какве доказе за изнете тврдње.

СРБИЈА ДАНАС

Део жалбе који се односи на портал „Србија данас“ решен је договором.


Београд, 26.7.2018.

Председавајући
Стојан Марковић

Записник са седнице