Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Томислав Шалетић против портала Србија данас

Жалба решена: нема прекршаја кодекса
Томислав Шалетић
Србија Данас
Интернет
16.04.2018.

Комплетна жалба у прилогу

Поштовани,

Поводом Жалбе Томислава Шалетића шаљемо вам линкове текстова у којима се види да смо контактирали Томислава Шалетића поводом свега о чему смо писали. Он нам је телефонским путем дао одговоре на сва питања које смо објавили у оквиру наших текстова. Ми смо у више наврата разговарали са господином Шалетићем што се и види из наших текстова

srbijadanas.com/vesti/info/ovo-ni-nusic-ne-bi-mogao-da-smisli-zamenik-predsednika-opstine-paracin-zaboravio-da-je-direktor-2018-04-23

srbijadanas.com/vesti/info/zamenik-predsednika-opstine-paracin-umislio-da-je-kao-tramp-pa-nece-u-penziju-2018-04-23

srbijadanas.com/vesti/info/saletic-optuzio-pekica-zato-sto-ga-nije-razresio-funkicje-direktora-u-apr-zaboravio-da-je-direktor-2018-04-26

srbijadanas.com/vesti/info/ludilo-u-paracinu-pekic-brani-saletica-i-paunovica-ali-kaze-da-je-pracin-unistena-optina-2018-04-26

Срдачно.

Горан Лалић | Главни и одговорни уредник

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Златко Чобовић, Невена Кривокапић, Љиљана Смајловић, Стојан Марковић, Тамара Скроза, Вера Баришић – Поповић, Вера Дидановић, Петар Јеремић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 26.4.2018. године, већином гласова доноси


ОДЛУКУ

Текстом “Заменик председника општине Параћин доделио новац из државне касе приватној фирми у којој је директор?!, објављеним 16. априла 2018. године, портал “Србија данас” није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Томислав Шалетић, заменик председника Општине Параћин поднео је жалбу Савету за штампу верујући да је спорим текстом прекршено више тачака Кодекса из поглавља Истинитост извештавања, Независност од притиска, Одговорност новинара, Новинарску пажњу и Однос према изворима информисања. У жалби је истакнуто да, између, осталог, новинар фингира постојање извора, односно да објављује податке који су јавно доступни и том приликом потпуно потврђује да је измислио свој анонимни извор информисања, као и да је нетачна тврдња да је он директор “СпектарИнвеста”, те да је „сам себи наместио посао од 13 милиона“ на тендеру за реконструкцију градске апотеке. „Критеријуме и избор понуђача није самостално обављала локална власт у Параћину већ у сарадњи са Канцеларијом за управљање јавним улагањима која припрема предлог конкурсне документације за јавну набавку и даје коначну сагласност на њу пре објављивања, а истовремено њени представници су чланови Комисије за спровођење поступка јавне набавке. Додељивање посла предузећу које понуди најнижу цену није ‘изговор’ како тенденциозно тврди аутор текста, већ основни разлог по Закону о јавним набавкама да се додели посао одређеном извођачу радова“, истиче се , између осталог, у жалби. Шалетић је нагласио да су све изнете тврдње неистините и тенденциозне, да су по садржини клевете, оптуживање за кршење закона којег нема, а пошто се новинар није потрудио да добије информације друге стране може се претпоставити и да је јавност намерно доведена у заблуду.

Главни уредник портала “Србија данас” Горан Лалић доставио је Савету за штампу више текстова објављених после спорног текста, у којима је Томислав Шалетић имао прилику да се изјасни о тврдњама из текста на који се жалио, а где је практично потврдио да јесте, иако само формално, директор предузећа које је добило посао на тендеру.

Чланови Комисије за жалбе су оценили да је подносиоцу жалбе накнадно омогућено да изнесе своју верзију догађаја, како би се исправиле евентуалне грешке у тексту, те да се испоставило да првобитно објављена информација да је он директор предузећа “Спектар инвест” није била нетачна.

Због тога је Комисија је са десет гласова “за” и једним “против” одлучила да “Србија данас” није прекршила Кодекс новинара Србије.


Београд, 31.5.2018.

Председавајући
Владо Мареш