Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Наташа Мијушковић против дневног листа Информер II

Жалба решена: прекршај кодекса
Наташа Мијушковић
Информер
Штампано издање и интернет
08.05.2016.

Мислим да је текстом "Киднапован јавни сервис, Жути Бујке спрема чистку у РТС-у", "Информер" прекршио Кодекс новинара Србије, и то Поглавље 1 - Истинитост извештавања у тачкама 1, 4 и 5.

Није тачно да сам "Бујошевићев фаворит", као ни да се "најбоље котирам" код генералног директора. Нема никаквих промена у мом раду на РТС-у од његовог доласка на чело Куће. Ти наводи у "Информеру" објављени су само на основу тврдњи неименованог саговорника и представљају озбиљне оптужбе без икаквог основа, што је такође у супротности с Кодексом новинара Србије. То писање ми је, поред осталог, нанело штету у комунукацији с колегама у Кући.

Иначе, поводом тих "сазнања", нико из Информера ме није контактирао.

С поштовањем, Наташа Мијушковић

На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Стојан Марковић, Невена Кривокапић, Тамара Скроза, Владо Мареш, Вера Баришић – Поповић, Јелена Спасић, Златко Чобовић, Петар Јеремић, Владимир Радомировић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 29.12. 2016. године, једногласно изриче


ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Текстом “Жути Бујке спрема чистку на РТС!“, објављеним 8. маја 2015. године, дневни лист „Информер“ прекршио је тачке 1, 2 и 4 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије, да прави јасну разлику између чињеница које преноси, коментара, претпоставки и нагађања и да, када је то неопходно, консултује што више извора и омогући им да изнесу свој став.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу Савету за штампу поднела је Наташа Мијушковић, новинарка РТС-а, сматрајући да је лист прекршио одредбе које се односе на истинитост извештавања. “Није тачно да сам ‘Бујошевићев фаворит’, као ни да се ‘најбоље котирам’ код генералног директора”, наводи она у жалби, додајући да је „Информер“ то објавио само на основу тврдњи неименованог саговорника. По мишљењу подносиоца жалбе, реч је о озбиљним оптужбама, без икаквог основа, што јој је, између осталог нанело штету у комуникацији са колегама у Кући.

Комисија за жалбе је закључила да су се информације објављене у спорном тексту показале као потпуно нетачне, тачније никакавих „чистки“, које је „Информер“ најавио, позивајући се само на своја „сазнања“, није било и готово нико од људи који су поменути у тексту није изгубио „позицију“.  Такође, лист није понудио никакво објашњење ни за тврдњу да су Наташа Мијушковић, Јелена Обућина и Оливера Ковачевић „Бујошевићеви фаворити“, нити се може закључити да је таква тврдња била основана. Лист није ни покушао да од Мијушковићеве затражи било какво објашњење, а супротно Кодексу, читав текст је написан тако да читалац не може да разликује шта су чињенице, а шта претпоставке и нагађања новинара, односно уредника.

Због тога је Комисија једногласно одлучила да је „Информер“ прекршио одредбе Кодекса новинара Србије и изрекла јавну опомену.


Београд, 29.12.2016.

Председавајући
Стојан Марковић