Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Ringier Axel Springer против портала www.telegraf.rs I

Жалба решена: прекршај кодекса
Ringier Axel Springer
www.telegraf.rs
Интернет
07.06.2015.

Комплетна жалба у прилогу

На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Иван Цвејић, Тамара Скрозза, Марија Кордић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Златко Чобовић, Владимир Радомировић, Невена Кривокапић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 24.9.2015. године, већином гласова доноси

ОДЛУКУ

Текстовима “Откривене Титове тајне“, „Пакао проституције у Нишу“ и „Војска изгубила спор – мора да плати 32 милиона албанској фирми са Косова“, објављеним 7.јуна 2015. године, портал „Телеграф.рс“ прекршио је тачку 1. Одељка IX (Поштовање ауторства) Кодекса новинара Србије о обавези медија и новинара да примењују важеће законодавство о заштити ауторских права и да, када добију допуштење за репородукцију из другог извора, то чине уз уважавање аутора и уз навођење извора.

Налаже се порталу „Телеграф.рс“ да ову одлуку Комисије објави најкасније седам дана од дана достављања одлуке.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Адвокат “Ringier Axel Springera” поднео је жалбу због тога што је “Телеграф.рс“, како је наведено, без дозволе преузео текстове из листа“Блиц ”, и „саопштио их без назначења аутора“.Како се истиче у жалби, према Кодексу новинара Србије, приликом преузимања текстова из других медија „неопходно је добити дозволу медија из кога се преузима информација, као и назначити аутора, а што овде није био случај“.

Редакција „Телеграфа.рс“ није одговорила на жалбу.

Комисија за жалбе је закључила да је „Телеграф.рс“ испод спорних текстова навео и „Блиц“ као извор, али да су текстови потписани са „Телеграф.рс/Извор: Блиц“ из чега се не може јасно закључити да су текстови у целини преузети из „Блица“, већ се може претпоставити да оба медија имају ауторска права. Такође, Комисија је, у складу са одлукама које је раније донела у сличним случајевима, и овога пута оценила да је за преузимање текстова било неопходно затражити дозволу аутора, односно медија. Комисија подсећа да су медији, по Кодексу, дужни да поштују важеће законодавство о заштити ауторских права. Према Закону о ауторским и сродним правима, без дозволе аутора и без плаћања ауторске накнаде могу се користити дневне информације и вести које имају природу новинских извештаја. У овом случају, преузети текстови нису ни вести, ни извештаји, већ рубрике, одосно интервју. Због тога је портал „Телеграф.рс“ био обавезан да од „Блица“ тражи сагласност за објављивање спорних текстова.

Београд, 24.9.2015.

Председавајући
Владо Мареш