Жалбени поступци

НАПОМЕНА: Користите ћирилична словa

Предраг Благојевић против дневног листа "Ало!"

Жалба решена: прекршај кодекса
Предраг Благојевић
Ало!
Штампано издање и интернет
22.12.2014.

Поштовани,

Текст „ВЕЛИЧАНСТВЕНА МАРИНА: Лечи себе помажући другима!“, објављен у дневном листу Ало! 22. децембра 2014. године је, уз незнатне измене, у потпуности преписан из текста „Болесна и на хладноћи прикупља новац за друге“, који је објављен у Јужним вестима 18. децембра 2014. године -

http://www.juznevesti.com/Drushtvo/Bolesna-i-na-hladnoci-prikuplja-novac-za-druge.sr.html

Као аутор текста у Ало! је потписан „ЕА“ (претпостављам Екипа Ало), док су Јужне вести потписане само као извор фотографије.

Сматрам да је овим прекршен Кодекс новинара Србије у делу који дефинише ауторска права.

Предраг Благојевић,

главни и одговорни уредник „Јужних вести“

На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Иван Цвејић, Зоран Ивошевић. Тамара Скрозза, Марија Кордић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Божо Прелевић, Владо Мареш, Златко Чобовић и Предраг Аздејковић, на седници одржаној 26.2.2015. године, једногласно доноси

ОДЛУКУ

Текстом „Величанствена Марина: Лечи себе, помажући другима, објављеним 22. децембра 2014. у онлајн издању, дневни лист „Ало“

1.прекршио је тачку 1. Одељка IX (Поштовање ауторства) Кодекса новинара Србије о обавези медија и новинара да примењују важеће законодавство о заштити ауторских права и да, када добију допуштење за репородукцију из другог извора, то чине уз уважавање аутора и уз навођење извора.

Налаже се дневном листу „Ало” да ову одлуку Комисије објави у свом онлајн издању најкасније седам дана од дана достављања одлуке.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Предраг Благојевић, главни и одговорни уредник портала “Јужне вести” навео је у жалби Савету за штампу да је лист “Ало” , уз незнатне измене, у целости преписао текст “Болесна и на хладноћи прикупља новац за друге“, објављен на “Јужним вестима” 18.децембра 2014.. Лист није тражио сагласност за објављивање текста, а навео је да је аутор текста  ЕА (вероватно Екипа“Ало”), док су „Јужне вести“ потписане само испод фотографије објављене у оквиру текста.

Редакција листа “Ало” није одговорила на жалбу.

Комисија је закључила да је очигледно реч о тексту који је преписан, а да није наведен прави извор информације. Комисија за жалбе је и у свим претходним сличним случајевима доносила одлуке да се таквим поступцима крше одредбе Кодекса новинара Србије, па и овога пута још једном подсећа све редакције да морају да поштују ауторска права својих колега и да имају обавезу да наведу извор текста који су пренели. Комисија такође подсећа и да је на претходној седници донела идентичну одлуку, такође по жалби „Јужних вести“ на „Ало“, те да је реч о поновљеном кршењу Кодекса.

Због свега наведеног, Комисија је једногласно одлучила да је "Ало“ прекршио Кодекс новинара објављивањем спорног текста и наложила листу да објави ову одлуку.

 

Београд, 26.2.2015.                                                               Председавајући

                                                                                                Иван Цвејић