21.07.2017.

Ало, Блиц, Политика, Вечерње новости и Телеграф.рс нису објавили одлуке Савета за штампу



Комисија за жалбе Савета за штампу донела је на последњој седници 11 одлука о кршењу Кодекса новинара, од којих се пет односе на медије који имају обавезу да одлуке објаве. Ниједан од њих, упркос обавези, није то урадио.

Лист „Блиц“ је, по одлуци Комисије, нарушио приватност Северине и Себастијана Книепа, објављујућу информације из њиховог приватног живота и о здравственом стању Себастијана Книепа, као и фотографија са Фејсбук профила, иако су Книепови новинарки рекли да са тим нису сагласни.

„Политика“ је прекршила више тачака Кодекса које се односе на обавезу истинитог и објективног извештавања, разликовање чињеница од претпоставки и нагађања, забрану изношења лажних оптужби, као и обавезу поштовања достојанства жртава, објављивањем текста бившег главног уредника „Политике експрес“ Ђорђа Мартића у којем он, без икаквих доказа, као одговорног за убиство Славка Ћурувије означава убијеног премијера Зорана Ђинђића. Кодекс је прекршен и тиме што је лист одбио да објави и саопштење Комисије за утврђивање чињеница о убиствима новинара и реаговање председника те комисије Верана Матића достављено „Политици“, по чијој жалби је Комисија и одлучивала.

Дневни листови „Ало“ и „Вечерње новости“ прекршили су Кодекс текстовима који се односе на увођење новог кривичног дела - полно изнемиравање, погрешно информишући читаоце да ће се убудуће ићи у затвор због удварања. Комисија је одлуке донела на основу жалби Аутономног женског центра.

Портал „Телеграф.рс“ је прекршио одредбе Кодекса новинара које се односе на забрану дискриминиације и говора мржње објављивањем коментара читалаца којима се позива на отварање логора за ЛГБТ особе. Жалбу је поднео Геј лезбејски инфо центар.

Комисија је на истој седници изрекла и шест јавних опомена медијима који не прихватају пуну надлежност Савета за штампу и који, због тога, немају обавезу да објаве ове одлуке. Изречене су две опомене „Српском телеграфу“ и по једна „Информеру“ и порталима „ПП медиа“, „еПодунавље“ и „Дневни журнал“.

Савет за штампу још једном подсећа све медије који су прихватили надлежност Савета да су обавезни да поштују и објављују одлуке саморегулаторног тела, како би грађани који су се обратили Савету заиста добили сатисфакцију за то што су оштећени непрофесионалним информисањем. Савет ће и убудуће редовно обавештавати јавност о томе који медији нису објавили одлуке Комисије за жалбе.


Управни одбор Савета за штампу