07.12.2018.

Милиони динара за преношење агенцијских вести



(Извор: Раскрикавање) - На читаве две стране јучерашњег таблоида Српски телеграф нашли су се промотивни текстови о хотелу „Путник“ на Копаонику и производима компаније „ТДМ“, који нису обележени као реклама. За разлику од тих чланака, преписану вест агенције Тањуг о представама за децу у „новогодишњем тролејбусу и трамвају“ потписују као своју коју је финансирао град Београд. Компаније и Српски телеграф нису одговорили на питања Раскрикавања.

„Уколико маштате о идеалном бегу из града у природу, хотел „Путник“ на Копаонику је идеално место за вас“ почиње Српски телеграф причу о том хотелу. Настављају са описима о амбијенту, условима, историји, информацијама о капацитету овог хотела. Иако све неодољиво подсећа на рекламу, читаоци Српског телеграфа то нису могли да прочитају, јер је текст у рубрици „одмор“ без ознаке да је у питању оглас.

www.raskrikavanje.rs/upload/181207-IMG_5229.jpg

На питања Раскрикавања о томе да ли је у питању реклама из овог хотела, али и из Српског телеграфа нису одговорили.

Исти случај је и са актерима наредног текста о еколошкој справи која својим магнетима разбија каменац и спасава славине, веш машине, бојлере.

„Сви ти ситни проблеми сада се могу врло решити и то по приступачној цени уз магнетни третман воде. Реч је о данском производу који на нашем тржишту заступа домаћа компанија ТДМ“, наводи се у тексту у рубрици „Стил“ потписан са С.Т.

На читавој страни даље се дају информације о производима ове компаније и ценама по којма се уграђују.

На питања овој компанији да ли је у питању оглас или не, нисмо добили одговор.

У закону о оглашавању каже се да је прикривено оглашавање представљање робе, услуге, пословног имена, жига или друге ознаке, односно активности физичког или правног лица које се бави производњом роба или пружањем услуга, са намером да то представљање има сврху оглашавања и да може да доведе јавност у заблуду у погледу његове стварне природе, с тим да се сматра да намера нарочито постоји, ако се обавља уз новчану или другу накнаду.

У свом годишњем извештају Савет за штампу приметио је пораст броја ПР објава које нису означене као маркетиншки садржај или оглас.

„Врло често, компаније се рекламирају под фирмом хуманитарних акција које спроводе, па током истог дана више медија објави практично исти садржај уз различите наслове. Нарочито је драстичан пример кршења Кодекса новинара Србије где се, као новинарски, пласирају комерцијални садржаји који наводно помажу лечењу и побољшању изгледа људи”, констатује се у извештају Савета за 2016. годину.

Раскрикавање је више пута писало о овој појави и те текстове можете читати овде.

Српски телеграф један је од таблоида који према подацима Савета за штампу највише крши Кодекс новинара. Та чињеница не спречава међутим бројне локалне самоуправе да га финансирају из буџета. Тако је чак шест милиона динара овај таблоид недавно добио и из буџета града Београда на конкурсу за медијско суфинансирање.

У истом броју у коме се налазе два чланка са почетка овог текста налази се управо и текст финансиран путем конкурса града Београда то јест новцем пореских обвезника. Међутим, испоставља се да су сви Београђани платили да Српски телеграф само пренесе вест других медија, односно агенције Танјуг.

www.raskrikavanje.rs/upload/181207-IMG_5230.jpg

Иста ситуација је и са данашњим текстом у оквиру пројекта медијског суфинансирања. Цео текст о 60 година позоришта Дадов идентичан је тексту објављеном на сајту Блица пре три дана.

www.raskrikavanje.rs/upload/181207-IMG_5231.jpg

Весна Радојевић

www.raskrikavanje.rs/page.php?id=329