11.04.2018.

Листу Палеж опет јавна опомена, Данас није прекршио кодекс у случају Оливере Зекић



(Извор: Раскрикавање) - Комисија за жалбе Савета за штампу изрекла је јавну опомену обреновачком листу Палеж, док је за лист Данас утврђено да није повредио Кодекс текстовима о чланици Савета РЕМ-а Оливери Зекић. Иста одлука је донета и у случају против нишког портала Нишке вести, док о тексту на порталу Еспресо комисија није успела да усагласи одлуку.

Палеж је добио јавну опомену због текстова “Чучко је мазио Јасмину, Видрага унаказио Ивану”, “Меи Та запошљавањем и производњом надјачала псеће лавеже” и “Паркинг места гарант кинеске инвестиције у Обреновцу”, у којима су прекршени истинитост извештавања, одговорност новинара и новинарска пажња.

Жалбу је поднела новинарка Јасмина Продановић која је, као полазница ЦИНС-овог тренинга, писала о штетном утицају кинеске фабрике Меи Та на животну средину. У текстовима Палежа названа је “продуженом руком” и “портпаролом политичких профукњача” која за “своје газде, менторе и наручиоце из фашистичке САД пише текстиће за сићу”, а њено писање је упоређено са “псећим лавежом”.

“По мишљењу Комисије, текстови су написани искључиво са циљем да дискредитују новинарку, јер се уредништву Палежа не допада оно што је написала, а не да о било чему информишу јавност. Чланови Комисије су истакли и да је, нажалост, манир листа да води кампање против људи који им се из било ког разлога не допадају”, наводи се у образложењу одлуке.

Чланица Савета РЕМ-а Оливера Зекић поднела је Комисији за жалбе пријаву због текстова “Ћићолина и Оља Зекић” и “Весићлина и Оља Зекић” објављених у листу Данас, чији је аутор новинар и председник НУНС-а Славиша Лекић.

Зекић је навела да су изнете тешке увреде, неистине, гласине и оптужбе на њен рачун, да је упоређена са Ћићолином “са намером да је се поистовети са најстаријим занатом на свету”, као и да су изнете тешке оптужбе да је она “скоро па један од учесника, односно помагача у убиству Славка Ћурувије”.

Комисија за жалбе је, међутим, оценила да није било прекршаја Кодекса у овим текстовима, и прихватила је образложење уредника Данаса Драже Петровића да Лекић није ни на који начин поистоветио Оливеру Зекић са порно глумицом, већ да му је тема била моћ коју она као чланица Савета РЕМ-а, као и да Лекић “никако није инсинуирао да је Зекић један од помагача у убиству”. Слично је процењено и у случају друге колумне.

“Аутор је у колумни, која је заправо одговор на њен одговор на претходни текст, изнео своје ставове о ономе што је она написала, након чега јој је омогућено да и на то одговори. Текст се не може разматрати ван контекста у којем је настао, а у овом случају Лекић и Зекић су се више пута обратили једно другом, не баш бираним речима”, стоји у образложењу Комисије.

У поступку Удружења љубитеља реке Саве “Зелени рај” против портала Еспресо, Комисија није успела да усагласи одлуку. Из овог удружења су навели да се у тексту “Доказ да су богаташи јачи од државе: за деценију су од Савског насипа направили свој приватни рај у који нико други не сме да крочи” власници објеката називају “бахатим идиотима који дивљају по насипу и џукелама од чијих телохранитеља можете да фасујете батине”, уз оцене да се ради о говору мржње.

“Већина чланова Комисије била је сагласна и у оцени да текст није добро написан, да му недостаје аргументације, као и да садржи увредљиве квалификације…Део чланова Комисије оценио је да се Савет у овом случају злоупотребљава увлачењем у сукоб између уредништва и дела власника објеката на Сави, те да би свако изјашњавање могло бити протумачено као давања за право једној страни у вези са нечин што није у надлежности Савета”, наведено је у образложењу Комисије за жалбе.

Да није било прекршаја Кодекса, Комисија је одлучила и у случају тренера клуба Oxigen Срђана Нонића против портала Нишке вести.

Марија Вучић

www.raskrikavanje.rs/page.php?id=139