06.03.2018.

Ало и Озонпрес прекршили кодекс новинара, јавна опомена листу Палеж



(Извор: Раскрикавање) - Дневни лист Ало, обреновачки Палеж и чачански портал Озонпрес прекршили су Кодекс новинара Србије, одлучила је Комисија за жалбе Савета за штампу на последњој седници.

Ало је прекршио одредбу Кодекса новинара која се односи на заштиту приватности. Наиме, Жељко Веселиновић је поднео жалбу Савету за штампу због тога што је Ало објавио личне податке, тачније адресе, неколико кандидата за одборнике Скупштине Београда са листе “Драган Ђилас – Београд одлучује, људи побеђују”, међу којима и његову.

Други део жалбе односио се на тврдње листа да је Веселиновић расиста, на основу једног његовог твита о Ромима, за који је навео да је извучен из контекста. Комисија, међутим, није успела да усагласи одлуку о томе да ли тај таблоид је прекршио одредбу у вези са истинитошћу извештавања.

Текстом “Одборница СНС-а се породила у затвору” портал ОзонПрес прекршио је Кодекс новинара у делу заштите приватности као и одговорности новинара. Порталу је наложено да одлуку објави у свом онлајн издању у року од пет дана од дана достављања одлуке.

Ниаме, Удружење медија и медијских радника поднело је, уз сагласност оца бебе која се помиње у тексту, жалбу Савету за штампу, сматрајући да је, портал, заувек „обележио“ дете наводећи да је рођено у затвору, што може да има последице по његову будућност. Идентитет детета откривен је, како се наводи, објављивањем фотографија оца и мајке, као и коментарима читалаца у којима је отктивен и пол детета, у тексту погрешно наведен.

Комисија Савета за штампу изрекла је и јавну опомену обреновачком листу Палеж због текстова “Војин, Видрага и Лозо тровали Звечку и мајдане ‘Комграпа’”, “Да ли Владан и Миша ‘законито’ складиште отпад, шут,смеће…”, “Влајковић смењује Гутљаја?” и “Данијела Синђелић и Симић штите троваче Видрагу, Лоза, Ромића” који су објављени о адвокату Владану Влајковићу.

Објављени текстови су, по мишљењу Комисије, увредљиви и садрже озбиљне, никаквим доказима поткрепљене, оптужбе. Информације су добијене од извора за које и сам аутор текстова признаје да су непроверени, што га, ипак, не спречава, да их објави, истовремено не пруживши особи о којој пише прилику да одговори на било коју оптужбу.

Комисија је оценила да лист није поштовао ни елементарне етичке принципе професије, те да су текстови објављени како би се Влајковић дискредитовао, чиме је прекршена и одредба Кодекса по којој је новинар обавезан да поштује достојанство и интегритет људи о којима пише.

Због свега тога, Комисије је одлучила да листу Палеж изрекне јавну опомену.

Због текста “Борба за савски насип: Београђани одавде пију воду, а свака нелегална викендица има септичку јаму!”, објављеним на порталу Еспресо, представник Удружења љубитеља реке Саве „Зелени рај“ Војислав Мандић поднео је жалбу Савету за штампу наводећи да портал Еспресо већ дуже време води кампању против власника објеката на обали Саве.

По мишљењу чланова Комисије за жалбе, постоји неспорни јавни интерес да медији пишу о објектима на обали реке Саве који немају грађевинску дозволу и који потенцијално угрожавају водоснабдевање Београда. Одлучено је да портал Еспресо није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

Весна Радојевић

www.raskrikavanje.rs/page.php?id=103