09.01.2018.

Савет за штампу: Информер и Курир прекршили кодекс



(Извор: Раскрикавање) - Комисија за жалбе Савета за штампу објавила је одлуке са претходне седнице на којој су изрекли јавну опомену таблоиду Информер и утврдили да је Курир прекршио Кодекс новинара Србије.

Информер је текстом “Жуте РТС лицемерке! Нова брука и срамота Јавног медијског сервиса Србије“, прекршио Кодекс новинара Србије, односно обавезу да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, пише у одлуци Комисије за жалбе Савета за штампу.

Чланови Комисије оценили су да је овај таблоид, без икаквог основа, оптужио новинарке РТС-а, међу којима и Наташу Мијушковић због тога што нису осудиле нападе на новинарке „Пинка“.

Курир је прекршио више тачака Кодекса које се односе на обавезу истинитог извештавања, новинарске пажње и одговорности новинара објављивањем текстова “Динкићев директор банке узео мито од 700.000 евра?“ и „Динкићев директор сакрио губитак од 1,6 милијарди“.

Чланови Комисије за жалбе закључили су да је „Курир“ против Ивице Смолића, бившег председника Извршног одбора Комерцијалне банке, изнео озбиљне оптужбе за тешка дела, не нудећи за то никакве доказе.

Лист Блиц, по одлуци Комисије, није прекршио Кодекс новинара Србије текстовима “Антивакцинашка мафија агресивно преотела трибину ’Мале богиње нису вирус! То сте ви измислили’“ и „За неверицу: Тврдили да мале богиње не постоје“. Наиме, Снежана Терзић поднела је жалбу због тога што је аутор спорног текста, како је навела, злонамерно, тенденциозно и неистинито известио јавност о јавној трибини „Истина о ММР вакцини и вакцинацији“.

Чланови Комисије за жалбе закључили су да подносилац жалбе не оспорава тачност онога што је „Блиц“ пренео, а да је сваки новинар слободан да извештава о неком догађају како процени да је најбоље, уз поштовање Кодекса.

Према извештају о мониторингу поштовања Кодекса новинара Србије који је сачинио Савет за штампу, ниво поштовања Кодекса је на ниском нивоу, а у непоштовању предњаче листови са таблоидном уређивачком политиком - Српски телеграф, Ало, Курир и Информер.

У листовима Политика и Данас број прекршаја је занемарљив у односу на остале праћене медије, наводи Савет.

У 2017. су забележена 5292 текста у којима су прекршене једна или више тачака Кодекса новинара Србије, док их је 2016. године у периоду 1. април – 31. децембар било 5447.

Весна Радојевић

www.raskrikavanje.rs/page.php?id=44