13.09.2017.

Савет за штампу: Највише кршења Кодекса у Информеру



(Извор: Данас/ФоНет) - Комисија за жалбе Савету за штампу, од почетка године до краја августа, разматрала је 43 жалбе, поводом кршења Кодекса новинара, и само у три случаја утврдила да Кодекс није прекршен, изјавила је данас генерална секретарка Савета Гордана Новаковић.

Новаковић је на конференцији за новинаре рекла да је у протеклих осам месеци највише јавних опомена за кршење Кодекса упућено дневном листу Информер, укупно шест, док је Политика прекршила Кодекс у пет случајева.http://www.savetzastampu.rs/_cms/js/tiny_mce/plugins/pagebreak/img/trans.gif

Она је прецизирала да је Српски телеграф прекршио Кодекс у четири наврата, дневни листови Блиц и Ало по три пута, а Таблоид у два случаја.

Новаковић је указала и да је од 14 одлука Комисије за жалбе објављено само четири.

Председавајући Комисије за жалбе Златко Чобовић је рекао да редакције све чешће избегавају да дају одговоре на жалбе за кршење Кодекса.

Он је објаснио да је процедура таква да Комисија од листа против кога је поднета жалба затражи обашњење, али је указао да се у последње време дешава да не стигне никакав одговор.

Према Чобовићу, изостанак одговора представља избегавање професионалног јавног дијалога о поштовању Кодекса новинара.

Он је подвукао да одговоре избегавају да дају, не само редакције које су декларисане као таблоидне, него и оне које се сматрају озбиљним кућама.

Све чешће се и не објављују одлуке Комисије, указао је Чобовић и уочио смањене броја жалби, што никако не значи да се смањује и број случајева кршења Кодекса.

Члан Комисије за жалбе Петар Јеремић је, као посебно интересантне, поменуо жалбе против Политике у случају "фантомских аутора" и поступак против Блица у случају писања о немачком држављанину коме је позлило у авиону Ер Србије.

Јеремић је указао да је Комисија и у случају Политике и у случају Блица утврдила да је прекршен Кодекс новинара Србије.

Он је подсетио да је Политика објавила текст непостојећег аутора, док је Блиц, упркос противљењу немачког држављанина, објавио причу о томе да је он у авиону доживео срчани удар.

www.danas.rs/drustvo.55.html?news_id=356365