Салахудин Фетић против дневног листа Данас



 На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Вишња Аранђеловић, Ивана Стјеља, Златко Чобовић, Зорица Вишњић, Љиљана Смајловић, Невена Кривокапић, Вукашин Обрадовић, Владо Мареш, Вера Дидановић и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 31.1.2019. године, једногласно доноси


ОДЛУКУ

Текстом “Кривична против Зукорлића“, објављеним 10.јануара 2019. године, дневни лист „Данас “ није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

Одлука Комисије биће објављена на сајту Савета за штампу (www.savetzastampu.rs) i доступна јавности.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

 

Салахудин Фетић, дикректор Санџак телевизије поднео је жалбу Савету за штампу, наводећи да је у спорном тексту, намерно или не, та телевизија “индиректно је представљена у јако негативаном контексту, као ТВ која служи само једној политици, необјективном и пристрасном, те медијем који не заступа јавни интерес већ интерес једне политичке партије”. Истакао је да је прекшена тачка 1 поглавља Истинитост извештавања и то тиме што је ауторка текста навела да је лидер Странке правде и помирења и народни посланик Муамер Зукорлић, говорио на “својој Санџак Телевизији”. Фетић је објаснио да Зукорлић није власник телевизије, што се може проверити у АПР-у, нити има уређивачке ингерениције или утицај на уређивачку политику, иако је тачно да је,

као ректор Интернационалног универзитета, утемељитељ и оснивач ТВ Универсал, као дела Факултета за журналистику, Та телевизија је касније променила назив у Санџак телевизија.

 

У одговору на жалбу, главни и одговорни уредник листа „Данас“ Драгољуб Петровић истакао је да су у тексту верно пренете Зукорлићеве оштре критике (помиње се и фашизам) на рачун стања у локалном здравству и рада Опште болнице у Новом Пазару, као и одговор директора Опште болнице др Меха Махмутовића и најава да ће поднети тужбу против Зукорлића. „Изјаве су дали двема локалним телевизијама, а подносиоцу жалбе Фетићу, у целом тексту, смета изгледа само једна реч „СВОЈОЈ“, која се односи на ТВ Санџак. Почетак другог пасуса текста „Недавно је лидер Странке правде и помирења (СПП) и народни посланик Муамер Зукорлић, на својој ТВ Санџак, говорио о стању у новопазарском здравству“. Док смо за РТВ Нови Пазар, за коју је говорио др Махмутовић написали само ‘ТВ блиска владајућој опцији'. ТВ Санџак нисмо помињали у 'негативном контексту', 'као ТВ која служи само једној политици, необјективном и пристрасном', како помиње Фетић, нити смо се бавили власничком структуром“, наводи се, између осталог, у одговору на жалбу.

 

Чланови Комисије за жалбе оценили су да је текст коректно написан и да њиме ни на који начин није прекршен Кодекс. По мишљењу чланова Комисије, из текста се не може закључити да је постојала било каква лоша намера новинарке да Санџак телевизују представи као медиј који служи једној политичкој опцији. Текст даје општу слику ситуације у Новом Пазару и то што је за једну телевизију наведено да је „Зукорлићева“,  а за другу да је блиска градској власти у функцији је разјашњавања локланих прилика читаоцима којима оне нису познате. Такође, текст не улази у власничку структуру телевизије, а то што је, како је наведено и на сајту те телевизије, Муамер Зукорлић њен оснивач, дозвољава новинарки да оцени да је он гостовао на „својој“ телевизији. Што се тиче осталих делова текста, они, по свему судећи, нису били спорни ни за подносиоца жалбе, па је Комисија, због свега тога закључила да „Данас“ није прекршио Кодекс новинара Србије.

 

 

 

Београд, 31.1.2019.                                                                            Председавајућа
                                                                                                             Вишња Аранђеловић                                    

 

Комплетан жалбени поступак
Записник са седнице