Наташа Мијушковић против дневног листа Информер III



На основу чланова 19. и 21. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Стојан Марковић, Невена Кривокапић, Тамара Скроза, Владо Мареш, Вера Баришић – Поповић, Јелена Спасић, Златко Чобовић, Петар Јеремић, Владимир Радомировић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 29.12. 2016. године, једногласно изриче


ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Текстом “Жути Бујке од данас шеф РТС“, објављеним 6. јуна 2015. године, дневни лист „Информер“ прекршио је тачке 1, 2 и 4 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије, да прави јасну разлику између чињеница које преноси, коментара, претпоставки и нагађања и да, када је то неопходно, консултује што више извора и омогући им да изнесу свој став.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу Савету за штампу поднела је Наташа Мијушковић, новинарка РТС-а, која је навела да је спорни текст објављен непуних месец дана после сличног текста, који јој је, између осталог, нанео штету у комуникацији са колегама, као и штету њеном професионалном угледу, јер двадесетогодишњу картијеру није градила као било чији „фаворит“, па ни Бујошевићев. Она је навела и да је „Информер“ ни овога пута није конктактирао.

Комисија за жалбе је закључила да су се информације објављене у спорном тексту показале као потпуно нетачне, тачније никакавих „чистки“, које је „Информер“ најавио позивајући се само на своја „сазнања“, није било и готово нико од људи који су поменути у тексту није изгубио „позицију“. Такође, лист није понудио никакво објашњење ни за тврдњу да су Наташа Мијушковић и Јелена Обућина „Бујошевићеви фаворити“, нити се може закључити да је таква тврдња била основана. Лист није ни покушао да од Мијушковићеве затражи било какво објашњење, а супротно Кодексу, читав текст је написан тако да читалац не може да разликује шта су чињенице, а шта претпоставке и нагађања новинара, односно уредника.

Због тога је Комисија једногласно одлучила да је „Информер“ прекршио одредбе Кодекса новинара Србије и изрекла јавну опомену.


Београд, 29.12.2016.

Председавајући
Стојан Марковић


Комплетан жалбени поступак