Срђан Шкоро против листа Вечерње новости



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Иван Цвејић, Тамара Скрозза, Марија Кордић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Златко Чобовић, Владимир Радомировић, Невена Кривокапић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 24.12. 2015. године, већином гласова доноси

ОДЛУКУ

Необјављивањем одговора на текст “Лажи Телевизије Н1”, објављеним 12.новембра 2015. године у  онлајн издању, дневни лист “Вечерње новости” прекршио је тачку 6 Одељка IV (Одговорност новинара) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара да негује културу и етику јавне речи, да поштује право на одговор, извињење и исправку и да је дужан да благовремено објави одговарајућу исправку.

Налаже се “Вечерњим новостима” да одлуку Комисије објаве у свом онлајн издању у року од седам дана од дана достављања одлуке.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Срђан Шкоро поднео је жалбу Савету за штампу, наводећи да је редакција «Вечерњих новости» одбила да објави његов одговор на текст директора и главног и одговорног уредника Ратка Дмитровића. Дмитровић је, према тврдњама подносиоца жалбе, у спорном тексту изнео низ неистина о њему, попут оне да «никада није био уредник у ‘Новостима’»  и да га је «у уредника произвео Ћосић».

У одговору на жалбу, Ратко Дмитровић је истакао да је одговарао Југославу Ћосићу, јер је он јавно изнео «нимало безазлену неистину». «Нисам се обраћао Шкору, нисам полемисао са Срђаном Шкором, и заиста не знам по ком основу би требало да објавим његово писмо», навео је Дмитровић. Он је доадо и да Шкоро, као и више пута раније, лаже и поднеће, па тако, наводно, цитира Дмитровића да Шкоро «никада није био уредник у ‘Новостима’. То, наглашава, никада није написао, већ је навео да није био уредник него шеф деска.

Чланови Комисије оценили су да је Срђан Шкоро имао право да пошаље одговор, јер се текст односи на њега, без обзира на то што је Дмитровић одговарао Ћосићу. У тексту су изнете и проблематичне тврдња да шеф деска није уредник, односно да Шкоро као шеф деска није ни очему одлучивао, на које је, по мишљењу Комисије, Шкору требало омогућити да одговори. Комисија је оценила и да достављени одговор на текст није написан на одговарајући начин, односно да нема форму демантија, те да је главни уредник у праву што такав одговор није објавио. Оно што је, међутим, требало да уради, у складу са законом и Кодексом новинара Србије, јесте да Срђану Шкору одговори зашто његов деманти није прихватљив,односно га упути како да га измени да би могао да буде објављен. Ова процедура није поштована, чиме је практично Шкору ускраћено право на одговор. Зато је Комисија за жалбе одлучила да су «Вечерње новости» прекршиле одредбе Кодекса новинара Србије и наложила листу да објави ову одлуку.

Београд, 24.12.2015.

Председавајући
Владо Мареш

Комплетан жалбени поступак