Срђан Тасић против портала www.okradio.rs



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Иван Цвејић, Стојан Марковић, Златко Чобовић,Тамара Скрозза, Марија Кордић, Петар Јеремић,Владимир Радомировић, Невена Кривокапић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић, на седници одржаној 29.10. 2015. године, већином гласова изриче

ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Коментаром испод текста “Апотека и приватници: Сам свој мајстор“, објављеним 26.августа 2015. године, портал „ОК радио прекршио је тачку 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, по којој је са новинарством неспојиво објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу Савету за штампу поднео је др Срђан Тасић, због увредљивог коментара испод објављеног текста. Он је сматрао да је уредник одговоран за објављивање коментара читаоца, који је написао да Тасић, између осталог, наплаћује испите 250 евра. Подносилац жалбе је навео да је овакав коментар објављен упркос томе што је на сајту наведено да уврдљиви коментари неће бити објављени, те да је затражио да реагује и МУП Србије.

У одговору на жалбу, аутор текста и уредник портала навели су да се подносилац жалбе жали „не на уреднички, него на кориснички обликован садржај“, те да портал изричито напомиње да су мишљења изнета у коментарима „приватна мишљења аутора коментара и не представљају ставове редакције ОК радија“. „Без обзира на ту изјаву о одрицању од одговорности, ОК Портал спроводи темељну и строгу селекцију коментара који су пристигли на одређени текст и у складу са својом политиком објављивања одбија све оне који су, по оцени модератора, увредљиви или подстичу на дискриминацију и насиље“, наведено је, између осталог, у одговору. У конкретном случају, коментар, по мишљењу редакције није увредљив, већ је читалац поделио своја сазнања и позвао тужиоца да испита наводе из текста и његове наводе о теми која је од јавног значаја.

Комисија за жалбе, у складу да својом досадашњом праксом, није прихватила став да редакција није одговорна за коментаре, јер то није уреднички обликован садржај. Тим пре што је у самом одговору редакције наведено да се коментари „строго и темељно селектују“, што практично значи да је постојала одлука модератора да се споран коментар објави. Такође, коментар ни накнадно, након што је редакцији указано да његов садржај проблематичан, није укоњен, што потврђује да је реч о уређивачкој одлуци. Редакција коментар није сматрала увредљивим, али је, по оцени чланова Комисије, реч о озбиљним оптужбама за које нису понуђени никакви докази. Питања која је читалац отворио несумњиво јесу од јавног значаја, али је редакција могла да покуша да то истражи и да евентуално обради теме које је покренуо. Уместо тога, одлучила је да само објави коментар који има карактер гласине. Због тога је Комисија са десет гласова „за“ и једним „уздржаним“ одлучила да изрекне порталу јавну опомену због кршења Кодекса новинара Србије.

Београд, 29.10.2015.                                                                                  

Председавајући
Владо Мареш

Комплетан жалбени поступак