Ringier Axel Springer против портала www.juznasrbija.info



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Иван Цвејић, Тамара Скрозза, Марија Кордић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Златко Чобовић, Владимир Радомировић, Невена Кривокапић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић , на седници одржаној 24.9.2015. године, једногласно изриче

ЈАВНУ ОПОМЕНУ

Текстом “Скандал у Нишу: Малолетнице се проституишу за 500 динара које троше по кафићима”, објављеним 8.јуна 2015. године, портал “Јужна Србија Инфо” прекршио је тачку 1. Одељка IX (Поштовање ауторства) Кодекса новинара Србије о обавези медија и новинара да примењују важеће законодавство о заштити ауторских права и да, када добију допуштење за репородукцију из другог извора, то чине уз уважавање аутора и уз навођење извора.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Адвокат “Ringier Axel Springera” поднео је жалбу због тога што је “Јужна Србија”, како је наведено, “неовлашће но, без дозволе аутора и без плаћања ауторске накнаде, уз означење другог медија (“Србија данас”) као извора информације и под другим насловом, саопштио текст преузет из медија ‘Блиц’, чиме је прекршио Кодекс новинара Србије”. “Молимо да приметите да издавач медија ‘Блиц’, а овде подносилац жалбе ни на који начин није обавештен о овом преузимању, нити је од њега затражена дозвола”, додаје се у жалби.

У одговору на жалбу редакције портала “Јужна Србија Инфо” каже се да је у спорном тексту наведен портал “Србија данас” као извор информације, јер је текст и преузет са тог портала.”Ове чињенице говоре да не можемо да сносимо било какве консеквенце, јер нисмо могли да знамо ко је оригинални аутор текста”, истиче се, између осталог, у одговору.

Комсија за жалбе је закључила да, с обзиром на то да се у тексту који је објавио портал “Србија данас” наводи “Блиц”, портал “Јужна Србија Инфо” могао је да провери ко је стварни аутор текста. Такође, чак и да су веровали да ауторска права на текст има “Србија данас”, нису поступили у складу са Кодексом, будући да су преузели цео текст, не тражећи дозволу за преузимање. Због тога је Комисија једногласно одлучила да је портал“Јужна Србија Инфо” прекршио одредбе Кодекса новинара Србије које се односе на поштовање ауторских права.

Београд, 24.9.2015.

Председавајући
Владо Мареш

Комплетан жалбени поступак