Adria Media Group против портала Телепромптер II



Nа основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владо Мареш, Иван Цвејић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Тамара Скрозза, Божо Прелевић и Предраг Аздејковић, на седници одржаној 30.7.2015. године, већином гласова доноси

ОДЛУКУ

Текстом “Сменити Жику! Спрега политике и мафије може да има озбиљне последице“ објављеним 7.јула 2015. године, портал „Телепромптер.рс“ прекршио је тачке 2 и 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, о обавези новинара и уредника да праве јасну разлику између чињеница које преносе, коментара, претпоставки и нагађања, као и да је са новинарством неспојиво објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалби Савету за штампу поднела је Adria media group, издавач листа “Курир”, због поновљених тврдњи портала “Телепромптер.рс” да “’Курир’није хтео раније да објави информацију да је Жика Гојковић мистериозни посланик који је у вези са убицом. Добро обавештен извор портала Телепромптер.рс открио је да је ‘Курир’ покушавао да изнуди новац од Гојковића.

 “Напомињемо да је ‘Телепромптер.рс’ позивајући се само на неименовани извор, без провере, објавио твдрње за које не нуди никакве доказе, а у тексту се све спекулације, коментари и нагађања представљају као чињенице”, наведено је, између осталог у жалби.

У одговору на жалбу, главни уредник “Телепромптера.рс” Данила Реџеповић навео је да је “Телепромптер.рс” објавио информацију о којем посланику је реч, коју је “Курир” прећутао, те се може рећи да је “Телепоромптер.рс” поступио у складу са Кодексом, а да “Курир” није. Тврдња да је ‘Курир’ ‘познат’ по пракси изнуђивања новца заснована је на чињеници да се о томе писало и раније (у “Блицу”), као и да је, како твди Реџеповић, више пута био у контакту са људима из политичког живота које су тврдили да им је “Курир” тражио новац.

 Чланови Комисије закључили су да “Телепртомпер.рс” није понудио никакве доказе за тврдњу да “Курир” покушава да изнуди новац од посланика. “Рекетирање” је кривично дело и медиј који некога оптужи за то би морао да има озбиљне доказе. Објашњење да ако више људи тврди исту ствар, то мора да је истина, које нуди “Телепромптер.рс”, недовољно је за изношење тако озбиљних оптужби. Спекулације које су износили и други медији у вези са тим да “Курир” наводно изнуђује новац су ипак само спекулације, будући да нико никада није јавно рекао да је он њега тражен новац, и “Телепромптер.рс” се не може позивати на то као на кредибилан извор.

Комисија сматра да ни текст објављен у “Куриру” није пример доброг новинарства, али то не оправдава “Телепромтер.рс”, који је поступио супротно Кодексу новинара Србије. Због тога је порталу изречена јавна опомена.

Београд, 30.7.2015.

Председавајући
Владо Мареш

Комплетан жалбени поступак