Портал „Нишке вести“ против Информативног портала Града Ниша „Нишке вести“ I



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Иван Цвејић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Зоран Ивошевић, Владо Мареш, Тамара Скрозза, Божо Прелевић, Марија Кордић и Предраг Аздејковић, на седници одржаној 25.6.2015. године, једногласно доноси

ОДЛУКУ

Текстом „Паре не жали, душу разгали“, објављеним 25.маја 2015. године, „Информативни портал Града Ниша Нишке вести“ није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.  

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу Савету за штампу поднео је Миљан Ристовић, издавач “Портала Нишке вести”, наводећи да је “Информативни портал Града Ниша Нишке вести” неовлашћено преузео текст из гласила чији је власник, без навођења извора. Он је истакао да је “Портал Нишке вести” текст објавио уз сагласност аутора новинара Мише Ристовића, а да је исти текст на “Информативном порталу Града Ниша Нишке вести” објављен са потписом другог аутора – Милана Новаковића, чиме је учињен плагијат.

У одговору на жалбу, Виолета Милићевић, главна и одговорна уредница “Градског портала Града Ниша Нишке вести”објаснила је да је портал текст преузео са Фејсбук стране “Ја сам из Ниша”, коју уређује Милан Новаковић и уз његову сагласност. Тек накнадно редакција је утврдила да је заправо реч о тексту коју су 2004. године објавиле “Вечерње новости”. “Редакција ‘Нишке вести.рс’ спремна је да се извини колегама из ‘Вечерњих новости’ због начињене грешке, да стави име аутора, извор и линк према спорном тексту, али не видимо зашто се због тога жали ‘Портал Нишке вести.инфо’”, истиче се у одговору.

Подносилац жалбе је накнадно објаснио да је текст на том порталу објављен уз одобрење аутора текста, да је ауторско дело створено у радном односу, те да аутор, по истеку рока од пет година, стиче искључива имовинска права на делу.

Чланови Комисије за жалбе закључили су да “Портал Нишке вести” није доказао да је “Информативни портал Града Ниша НИшке вести” текст преузео од њих, с обзиром на то да је очигледно исти текст објављиван у више медија, као и на друштвеним мрежама, те да је “Информативни портал Града Ниша Нишке вести” понудио доказе да је текст преузео из другог извора, не знајући да је дозволу за објављивање затражио од особе која није аутор. “Портал Нишке вести”, такође, није доказао да располаже ауторским правима на спорни текст, сем што је навео да је “текст објављен уз сагласност аутора”, који на том порталу није ни потписан. Због тога, Комисија је једногласно одлучила да у свом случају нису прекршене одредбе Кодекса новинара Србије.

Београд, 25.6.2015.

Председавајући
Иван Цвејић