Борислав Стефановић против дневног листа "Курир"



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Петар Јеремић, Зоран Ивошевић, Тамара Скрозза, Владо Мареш, Златко Чобовић, Стојан Марковић, Божо Прелевић и Иван Цвејић, на седници одржаној 30.10. 2014. године, већином гласова доноси

ОДЛУКУ

Текстом “Борко имао удес па побегао од полиције”, објављеним 17.септембра 2014. године, дневни лист “Курир”:

1. прекршио је тачку 1. Одељка I ( Истинитост извештавања) и тачку 6. Одељка ИВ (Одговорност новинара) о обавези новинара да тачно, објективно, потпуно и благовремено извести о догађајима од интереса за јавност, поштујући право јавности да сазна истину и држећи се основних стандарда новинарске професије,

2. прекршио је тачку 6. Одељка IV (Одговорност новинара) о обавези новинара да негује културу и етику јавне речи.

Налаже се дневном листу “Курир” да одлуку Комисије објави најкасније у трећем наредном броју од дана достављања одлуке.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу Савету за штампу поднео је Борислав Стефановић, народни посланик и потпредседник Демократске странке, јер је, како је навео, лист „Курир“ на насловној страни објавио нетачну информацију да је слупао службени аутомобил и потом побегао са лица места. Он је истакао да је лист, и поред тога што им је саопштио чињенице – да није он возио, да скупштински возач који га је возио на састанак није крив за судар, као и да службеним аутом није ишао кући, сензациониалистички и тенденциозно, текст објавио под насловом „Борко слупао скупштинску лимузину, па утекао“. Подносилац жалбе је истакао да овакви текстови наносе штету и њему лично и странци којој припада.

У одвојеним одговорима адвоката “Курира” Војина Биљића и помоћника главног уредника Марије Кордић наводи се да је жалба неоснована, јер није истина да је “Курир” објавио да је” Стефановић слупао службени ауто”, као што он тврди. У тексту је наведено да је службени ауто возио возач, а нити се тврди, нити имплицира, да је Стефановић одговоран за удес. Информација да Стефановић није присуствовао увиђају добијена је од полиције, а касније је и он сам то потвдио. Такође, поштована је и обавеза да се чује “друга страна”, па је изјава Борислава Стефановића прената у целости и без интервенција.

Чланови Комисије оценили су да је Стефановић, подносећи једну жалбу против листова “Курир” и“Ало”, изнео и тврдње које се не односе на “Курир”, будући да тај лист заиста није објавио да је он “слупао службени ауто”. Међутим, по мишљењу чланова Комисије, тврдња, која се износи у и наслову у “Куриру” да је Стефановић после удеса “побегао од полиције”, “иако је по закону морао да је сачека”, такође није истинита. Осим тога, наднасловом, којим се понашање потпредседника Демократске странке означава као “бахато”,а он као особа “која не мари за закон”, као и оценама у тексту “да није имао ни минимум пристојности, да је реч о “најобичнијем бахаћењу” и сличним, закључила је Комисија, лист је прекршио и одредбу Кодекса која се односи на обавезу новинара да негује културу и етику јавне речи.

Због свега тога, Комисија је са осам гласова “за” и једним “уздржаним” одлучила да је “Курир” прекршио Кодекс новинара Србије и наложила му да одлуку објави.

 

Београд, 30.10.2014.                                                                   Председавајући

                                                                                                      Петар Јеремић