Гвозден Николић против портала "Озон прес"



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Петар Јеремић, Зоран Ивошевић, Тамара Скрозза, Марија Кордић, Иван Цвејић, Владо Мареш, Златко Ћобовић, Божо Прелевић, Предраг Аздејковић и Дејан Миладиновић, на седници одржаној 30.10.2014. године, једногласно доноси

ОДЛУКУ

Објављивањем фотографија у оквиру текстова „Радивојевићева кадровска решења”, објављеног 22. септембра 2014. године, портал „Ozonpress.net” није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Гвозден Николић, власник и директор продукције “Глас западне Србије” поднео је жалбу, сматрајући да је информативни портал “Ozonpress.net” прекршио одредбе Кодекса које се односе на заштиту ауторства, неовлашћеним преузимањем фотографије, објављене 3. јула 2014. године, уз текст “Стевановић: тачно је да СПС дугује за грејање, неплатише возе јахте”Радивојевићева кадровска решења”, на порталу “Глас западне Србије”. Он је навео да “Ozonpress.net” није тражио, нити добио сагласност “Гласа западне Србије” за објављивање фотографије, нити је наведен извор.

Стојан Марковић, уредник портала “Ozonpress.net” навео је, у одговору на жалбу, да им приликом објављивања спорне фотографије, није било познато да је претходно објављења на портал “Глас западне Србије”, нити да је тај портал носилац ауторских права. Он је истакао да је ту и још две фотографије добио електронском поштом од бившег директора ЈКП “Чачак”, који му је рекао да су фотографије снимили запослени у том предузећу. Марковић се извинио порталу “Глас западне Србије” уколико су њихова права повређена тиме што је “Озонпресс.нет” био доведен у заблуду и као доказ доставио електронску поруку којим су му послате фотографије.

Чланови Комисије закључили су да је то довољан доказ да је “Ozonpress.net” фотографије заиста добио из другог извора, а да их није преузео са портала “Глас западне Србије”. Такође, закључено је да фотографија на порталу “Глас западне Србије” није потписана, па Комисија не може да зна ко је заиста њен аутор, односно ко ма право да се жали због кршења одредби о заштити ауторства. Због свега тога, Комисија је једногласно закључила да “Ozonpress.net” није прекршио Кодекс новинара Србије.

Комисија за жалбе подсећа све редакције да, по Кодексу новинара Србије, имају обавезу да наводе изворе фотографија које објављују или преузумају из других медија. Редакције имају обавезу да потпишу ауторе текстова и фотографија како би се заштитила њихова ауторска права

Београд, 30.10. 2014.                                                                  Председавајући

                                                                                                      Петар Јеремић