Јелена Стојановић против дневног листа "Блиц"



На основу чланова 22. и 24. Статута Савета за штампу и чланова 15. и 16. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу:  Петар Јеремић, Стојан Марковић, Зоран Ивошевић, Љиљана Смајловић, Тамара Скрозза, Божо Прелевић, Владо Мареш, Предраг Аздејковић и Иван Цвејић, на седници одржаној 31. 7. 2014. године, већином гласова доноси

ОДЛУКУ

Текстом „Перу чаше у машини од 170.000 динара“, објављеним 14.јуна 2014. године,  дневни лист „Блиц“ није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

         ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Јелена Стојановић, директорка ЈКП Обједињена наплата из Ниша, поднела је жалбу верујући да су објављивањем текста повређене одредбе Кодекса новинара Србије које се односе на истинитост извештавања, одговорност новинара и однос према изворима извештавања. Новинарка је, према мишљену подносиоца жалбе, у тексту који је објавила, изоставила неке делове одговора који су јој достављени на основу захтева о доступности информација од јавног значаја. Директорка је навела и да је у наслову означана као расипница, чиме је прекршена претпоставка невиности, те да је „текст пун неистина и политичких квалификација“. Она је указала да је већ једном била принуђена да шаље деманти на текст исте новинарке, који није објављен на одговарајући начин, као и да је након објављивања овог текста упутила допис главном уреднику на који није добила никакав одговор.

У одговору на жалбу, новинарка „Блица“ Ивана Андјелковић истакла је да су одговори које је директорка доставила или цитирани „дословце и прецизно“ или је „појединим деловима пренета суштина њених навода“, односно да су све чињенице наведене у тексту подударају са достављеним одговорима.  Она је навела и да је директоркиним одговорима дат дупло већи простор него критикама на њен рад и изразила сумњу да директорка Стојановић покушава да је спречи да убудуће поставља било каква питања о раду предузећа које води.

Чланови Комисије за жалбе оценили су да текст није пример доброг новинског текста, те да постоје основи за сумњу да жеља новинара није била да заиста утврди да ли има неправилности у раду јавног предузећа, већ да докаже тврдње које су изнели представници синдиката и градоначелник Ниша. Директорки је, ипак, пружена могућност да одговори на критике а њени одговори су у највећој мери верно пренети. Због тога је већина чланова Комисије сматрала да се не може говорити о кршењу одредби Кодекса новинара Србије, без обзира што је текст могао бити далеко боље написан.

Због свега изнетог, Комисија је са шест гласова „за“, два „против“ и једним „уздржаним“, одлучила да „Блиц“ није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

 

Београд, 31.7.2014.                                                                                   

Председавајући

Петар Јеремић