Божидар Митровић против недељника "НИН "



На основу члана 24. Статута Савета за штампу и чланова 10. и 11. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Филип Шварм, Божо Прелевић, Петар Јеремић, Љиљана Смајловић, Стојан Марковић, Александар Ђивуљскиј, Зоран Ивошевић и Тамара Скрозза и Предраг Аздејковић, на седници одржаној 25.10. 2012. године, једногласно доноси

ОДЛУКУ

да текстом „Часни потомци Сербона“, објављеним 27.9.2012. године недељник "НИН " није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Жалбу на текст „Часни потомци Сербона“, Савету за штампу поднео је Божидар Митровић, председник Организационог одбора Међународне научне конференције „На изворишту културе  и науке“,  којом се бави спорни текст. Према наводима подносиоца жалбе, "НИН " је тим текстом прекршио више одредби Кодекса новинара Србије из поглавља „Истинитост извештавања“, „Независност од притиска“ и „Одговорност новинара“. Митровић, између осталог, тврди и да новинар који је потписан испод текста нити је присуствовао поменутој конференцији, нити је прави аутор текста. Он такође наводи и да су и аутор и уредништво "НИН "-а имали очигледну намеру да увреде и извргну руглу и јавном линчу учеснике конференције, као и да су спорним текстом повредили верска осећања православних верника.

У одговору на жалбу, "НИН" је одбацио све наводе, сматрајући да ни на који начин нису повређене одредбе Кодекса новинара Србије.

Чланови Комисије за жалбе оценили су да лист објављивањем текста није прекршио Кодекс, јер новинар има право да износи вредносне судове, као и да коментарише и криитчки се односи према темама о којима пише. Комисија није утврдила да је НИН објавио нетачне чињенице о догађају на који се текст односи, а њихова интерепретација је ствар уређивачке политике медија и слободе изражавања. Такође, то што се неко не види на снимку не може бити доказ да неко није ни присуствовао догађају, а још мање за озбиљну оптужбу да је потписан испод текста чији је аутор неко други.

Због свега овога Комисија за жалбе је једногласно одлучила да "НИН" није прекршио ниједну од одредби Кодекса новинара Србије које подносилац жалбе наводи.

Београд, 25.10.2012.                                           Председавајући Комисији

                                                                                       Филип Шварм