Благоје Баковић против дневних листова “Блиц”, “Ало” и “Прес”



На основу члана 24. Статута Савета за штампу и чланова 10. и 11. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу Филип Шварм, Божо Прелевић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Александар Ђивуљскиј, Зоран Ивошевић, Тамара Скрозза, Небојша Спаић и Предраг Аздејковић на седници одржаној 28.6.2012. године већином гласова доноси

ОДЛУКУ

да дневни листови „Блиц“, „Ало“ и „Прес“, објављивањем текстова „Директору се свидела књига о Нолету која позива на клађење“ („Блиц“, 30.5.2012), „Кад порастем кладићу се на Нолета!?“ („Ало“, 30.5.2012) и „Децо, дајте све паре на Нолета“ („Прес“,30.5.2012) нису прекршили одредбе Кодекса новинара Србије.  

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Подносилац жалбе Благоје Баковић сматрао да су у спорним текстовима који се односена његову књигу песама за децу о Новаку Ђоковићу, „изнети потпуно нетачни садржаји који немају никакве везе са књигом“ и да је „изнета гомила лажи и подвала“ које се односе на наводно искоришћавање лика и дела славног тенисера и отворено позивање деце на клађење.

„Песму ’Ја се кладим на Нолета’ из те књиге неко ко се потписао као ’анонимни родитељ’ напао је на некој од друштвених мрежа и тако је кренула хајка која је за мање од неколико сати добила фантастичне размере. Тако је без икакве провере  тачности тврдње ’анонимног родитеља’ почело најстравичније блаћење и наношење гомила лажи и подвала“, наведено је, између осталог, у жалби.

Редакције листова „Блиц“, „Ало“ и „Прес“ нису одговориле на наводе из жалбе, а већина чланова комисије сматрала је да ниједан лист није прекршио одредбе Кодекса новинара јер су у свим текстовима дате и песникова тумачења песме, његова изјава и изјава директора школе у којој је књига песама представљена, као и  ставови стручњака и заинтересоване јавности. Због тога се не може закључити да су текстови једнострани и да „другој страни“ није пружена прилика да изнесе своје мишљење.

Против овакве одлуке био је члан Комисије Александар Ђивуљскиј, који је оценио да су све три новине прекршиле Кодекс и то објављивањем сензационалистичких наслова на насловним странама („Скандалозно- навлаче децу на клађење књигом о Нолету“ – „Ало“,  „Скандал: Књига о Нолету позива децу у кладионицу“ – „Прес“, „Ђацима продавали књиге о Нолету са позивом на клађење“- „Блиц“), који не одговарају садржају текстова, као и тиме што нису са дужном пажњом размотрили све чињенице везане за случај о којем су писале.

Због свега изнетог, Комисија је са осам гласова „за“ и једним „против“ одлучила да повреде Кодекса новинара Србије није било.

 

Београд, 28.6.2012.
Председавајући Комисије

Филип Шварм