„МФЦ-Микрокомерц“ против “Вечерњих новости”



На основу члана 24. Статута Савета за штампу и чланова 10. и 11. Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Љиљана Смајловић, Небојша Спаић, Петар Јеремић, Стојан Марковић, Александар Ђивуљскиј, Божо Прелевић, Зоран Ивошевић, Филип Шварм, Тамара Скрозза, Славиша Лекић на седници одржаној 19.1. 2012. године доноси следећу

ОДЛУКУ

Одбија се жалба коју је 9. 1. 2012. године поднела компанија „МФЦ-Микрокомерц“ д.о.о, преко адвоката Мирослава Перковића

Комисија је одлучила да текстом „Могло је пет пута јефтиније“, објављеним 2.11. 2011. године у штампаном издању и истим текстом под насловом „Афера ПИО: За документацију дали милионе“, објављеним 1.11. 2011. у електронском издању, дневни лист „Вечерње новости“ није прекршио одредбе Кодекса новинара Србије.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Пуномоћник компаније „МФЦ-Микрокомерц“ поднео је жалбу због тога што је поменутим текстом та компанија и њена сарадња са ПИО фондом представљена „у најружнијем негативном контексту“, те да се „изношењем нетачних и непроверених чињеница и низом нетачних тврдњи“ инсинуира кршење закона и нелојална конкуренција, а на основу извора из конкурентских фирми.

У одговору на жалбу ауторка текста навела је навела да су сви подаци цитирани из званичних докумената, те да ниједан текст није објављен а да претходно није затражена информација из МФЦ-а, који ниједном није одговорио, као и да је у међувремену цео случај постао предмет истраге инспектора за привредни криминал. Новинарка је такође навела да је адвокат поменуте компаније дошао у редакцију и оптужио је да је примила мито од 60 000 евра, што сматра непримереним притиском због чега редакција планира да тражи заштиту од полиције и Адвокатске коморе.

Комисија за жалбе је једногласно закључила да је објављени текст потпуно у складу са Кодексом новинара, а да адвокат, подносилац жалбе, не нуди никакве доказе за своје тврдње да објављени подаци нису тачни, нити да постоји спрега између новинара и конкурентских фирми. Чланови Комисије сматрају да је оваквим изношењем тврдњи без доказа, адвокат злоупотребио право на жалбу Савету за штампу.

Осим тога, из писма новинарке „Вечерњих новости“, Комисија сазнаје и да је адвокат вршио непримерен притисак на новинарку, претећи јој и оптужујући је за примање мита. Мада ово није у домену рада Савета за штампу, Комисија оцењује да је овакво понашање недопустиво и да тиме треба да се позабаве истражни и други надлежни органи.

 

Београд, 20.1.2012.
Председавајућа Комисије

Љиљана Смајловић